Algemene voorwaarden

Artikel 1 - Definities

1. NAMORE: NAMORE-Interieur, gevestigd te Bergen op Zoom, KvK-nummer 81599242

2. Klant: degene met wie NAMORE een overeenkomst is aangegaan.

3. Partijen: NAMORE en Klant samen.

4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 - Toepasselijkheid

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens NAMORE.

2. NAMORE en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.

3. NAMORE en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant af van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes

1. Aanbiedingen en offertes van NAMORE zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.

2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.

3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.

4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij NAMORE en de Klant dit schriftelijk afspreken.

Artikel 4 - Aanvaarding

1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag NAMORE de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.

2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt NAMORE slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

Artikel 5 - Prijzen

1. NAMORE hanteert prijzen in euro's, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

2. NAMORE mag de prijzen van diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.

3. NAMORE en de Klant spreken voor een dienstverlening door NAMORE een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

4. NAMORE mag tot 10% van de richtprijs afwijken.

5. NAMORE moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

7. NAMORE mag de prijzen jaarlijks aanpassen.

8. NAMORE zal de prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.

9. Een consument mag de overeenkomst met NAMORE ongedaan maken wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

Artikel 6 - Betalingen en betalinstermijn

1. NAMORE mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.

2. De Klant moet een betaling (van een dienst) achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.

3. De betalingstermijnen die NAMORE hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat NAMORE aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

4. NAMORE mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

1. De Klant rekent producten direct af.

2. NAMORE mag bij het aangaan van de overeenkomst voor een dienst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.

3. De Klant moet declaraties binnen 14 dagen na factuurdatum aan NAMORE betalen, tenzij anders is afgesproken of op de factuur een andere betaaltermijn staat.

4. De genoemde betalingstermijnen zijn fatale betalingstermijnen. Wanneer de Klant het bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, is hij dus automatisch in verzuim en in gebreke, zonder dat NAMORE de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

5. NAMORE mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling of een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de dienst.

Artikel 7 - Recht van reclame

1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag NAMORE het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.

2. NAMORE maakt gebruik van zijn recht van reclame door schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.

3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan NAMORE, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.

Artikel 8 - Herroepingsrecht

1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:

  • het product is gebruikt
  • het product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
  • het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
  • het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed en badkleding
  • de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud zoals e-books
  • het product of dienst een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
  • het product een los tijdschrift of losse krant is
  • het een spoedreparatie betreft
  • het weddenschappen of loterijen betreft
  • de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  • het een dienst betreft met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien

2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:

  • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
  • zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
  • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud van internet gaat afnemen

3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@namore-interieur.nl, eventueel met behulp van het herroepingsfomulier dat beschikbaar is op de site van NAMORE, www.namore-interieur.nl

4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan NAMORE, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

Artikel 9 - Vergoeding van bezorgkosten

1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar NAMORE heeft geretourneerd, dan zal NAMORE de retourkosten in mindering brengen op het totaal terug te betalen bedrag.

2. Het terugbetalingsbedrag zal binnen 14 dagen na ontvangst bij NAMORE worden terug gestort op de door de Klant gebruikte betaalmethode.

Artikel 10 - Vergoeding retourkosten

1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.

Artikel 11 - Opschortingsrecht

1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 12 - Retentierecht

1. NAMORE kan gebruik maken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van NAMORE heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.

2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan NAMORE.

3. NAMORE is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

Artikel 13 - Verrekening

1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan NAMORE te verrekenen met een vordering op NAMORE.

Artikel 14 - Eigendomsvoorbehoud

1. NAMORE blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van NAMORE met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.

2. Tot die tijd in lid 1 kan NAMORE gebruik maken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.

4. Wanneer NAMORE gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag NAMORE van de Klant schadevergoeding, gederfe winst en rente eisen.

Artikel 15 - Levering

1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

2. Levering vindt plaats bij NAMORE, tenzij anders wordt afgesproken. Een deel van het assortiment wordt rechtstreeks vanuit de leverancier verstuurd.

3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.

4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag NAMORE zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.

5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan NAMORE kan tegenwerpen.

Artikel 16 - Levertijd

1. De levertijden van NAMORE zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.

2. De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voor akkoord getekende offerte aan NAMORE door NAMORE schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de Klant.

3. De levertijd van online bestelde producten, bedraagt standaard 1-3 werkdagen. Het exclusieve gedeelte van het assortiment wordt vanuit de leverancier verstuurd en bedragen een gemiddelde levertijd van 1-6 werkdagen.

4. De Klant krijgt geen schadevergoeding van mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer NAMORE later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer NAMORE niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en NAMORE iets anders hebben afgesproken.

Artikel 17 - Feitelijk levering

1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

Artikel 18 - Transportkosten

1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en NAMORE schriftelijk iets anders hebben afgesproken.

Artikel 19 - Verpakking en verzending

1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij NAMORE niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan NAMORE. Doet de Klant dit niet, dan kan hij NAMORE niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

Artikel 20 - Verzekering

1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:

  • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
  • zaken van NAMORE die bij de Klant aanwezig zijn
  • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

2. De Klant geeft op eerste verzoek van NAMORE de polis van de verzekeringen ter inzage.

Artikel 21 - Bewaring

1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.

2. Eventuele extra kosten als gevolgd van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.

Artikel 22 - Garantie

1. Wanneer de Klant en NAMORE een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor NAMORE enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatscerplichting.

2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.

3. De garantie geldt niet:

  • in het geval van normale slijtage
  • voor schade ontstaan door ongevallen
  • voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
  • voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
  • wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld

4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van producten die NAMORE levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.

Artikel 23 - Ruilen

1. De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na levering bij de Klant, volgens de bijbehorende Track&Trace van het pakket, waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
  • het product wordt teruggestuurd in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje en al het bijbehorende
  • het product is nog niet gebruikt

2. Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelen en online producten zoals e-books, kunnen niet worden geruild.